dimecres, 15 de març del 2023

CONTACTE DE L'EMPRESA

 CONTACTE DE L'EMPRESA 


PER ON ENS POTS CONTACACTAR?

INSTAGRAM: REGFLORE

POTS FER LA COMANDA ONLINE, ET DEIXAM UN QUESTIONARI PER QUE HO PUGIS TROBAR :

ENLLAÇ PER FER L'ENCOMANAMENT DEL PRODUCTE: Comanament del producte

GMAIL DE L'EMPRESA: ldeslledoner@gmail.com

VIDEO FINAL

 VIDEO FINAL


Hem fet un video exlpicant les seguents parts :

1. Idea de negoci. Quin problema soluciona el projecte (necessitats dels clients)
2. Qui té el problema (clients ideals)
3. Com es soluciona el problema (productes i serveis)
4. Quina novetat aporta el projecte (innovació)
5. Per què els clients haurien de triar el nostre producte o servei (diferenciació)
6. Com guanyen diners (línies d'ingressos)
7. Com donen a conèixer el negoci als clients (campanya de comunicació)
8. Com s’integren els ODS dins el model de negoci

dissabte, 11 de març del 2023

1rA PRESENTACIÓ DEL PROJECTE

1rA PRESENTACIÓ DEL PROJECTE 

DIA 13 DE MARÇ


1r video

 Hem de realitzar un vídeo en format curt  on surtiu cada un de vosaltres explicant el següent:


1. Màxim del vídeo 2 minuts
2. Explicar la idea de negoci: per a què serveix el vostre producte o servei que oferiu?
3. Indicar els ODS que teniu i per què cada un d'ells
4. Quin és el vostre client ideal
5. Quina identitat corporativa teniu

CAMPANYA DE PROMOCIÓ

 CAMPANYA DE PROMOCIÓ

DIA 8 DE MARÇ


 





(Hem realitzat un full on decidim quines eines ultilitzarem per vendre el nostre producte)

- Quines Xarxes socials que utilitzarem?

INSTAGRAM

ENLLAÇ: INSTAGRAM

- Quin és l'objectiu que voleu aconseguir de les xarxes socials?

.Atreure els clients

- Quin contingut publicareu?

.Els productes que venem

.ODS relacionats amb l’empresa

.Els serveis que oferim

.Ofertes de producte o servei...

- Quina periodicitat tendrà?

Mensual

CATÀLEG DE PRODUCTES

 CATÀLEG DE PRODUCTES

DIA 1 DE MARÇ


 Mitjançant l'eina CANVA hem realitzat un Catàleg de productes on informam de:

- Tot tipus de productes i serveis

- Preus de cada producte i servei...

dimecres, 1 de març del 2023

PLA ECONÒMIC I FINANCER

PLA ECONÒMIC I FINANCER

DIA 22 DE FEBRER 

Hem realitzat un Pla de finançament ben detallat per a la vostra empresa en un full de càlcul. L'objectiu és determinar si el vostre projecte és viable econòmicament o no ho és. Per tant, s'haurà d'especificar molt bé el següent pressupost per, al menys, els primers 3 anys del projecte:

1. Estructura de costos i ingressos
- Inversió inicial
- Despeses de cada període
- Ingressos de cada període


2. Finançament: d'on treurem els diners per a fer front a la inversió inicial?

Entre els 4 socis i amb l’ajuda d’un préstec, treurem els doblers que necessitam per acabar

de crear l’empresa i fer la inversió inicial. 


3. Conclusió: és viable econòmicament el nostre projecte? 

Si, perquè cada any guanyariem un benefici de 129.380€ aproximadament. És a dir,

guanyam més del que perdem. Això significa que tindrem diners per invertir, tant per la

millora del nostre propi projecte i/o producte, tant pel màrqueting, i així captar l’atenció de

més clients.


3.1 En quant de temps es recupera la inversió inicial?

El temps que tardarem segons l’aproximació será de 7 mesos.

dimarts, 28 de febrer del 2023

ODS

 ODS

DIA 20 DE FABRER

Hem fet una tasca a on hem cercat els ODS relacionats en la teva empresa. 

Hem pensat que els que estan més relacionats són aquests:


Amb el nostre producte, emmagatzemarem l’aigua de la pluja, per així aprofitar-la i reciclar-la, ja sigui, per regar o beure. Aquesta es guardarà a dins un recipient o pou, així, el consumidor no haurà de gastar diners amb aigua. 



La nostra empresa és sostenible perquè no contamina i és favorable pel medi. El nostre producte es fa amb material reciclat i ecològic, i la seva acció principal és emmagatzema l'aigua de la pluja. Juntament amb la innovació de l'empresa, disposam de dos serveis; el de l'aigua potable pel consumidor i el de l'aigua per les plantes. Tot això ajuda a no crear un mal impacte ambiental.



Hem de ser responsables amb el consum de l’aigua. Hem d’intentar reutilitzar-la, no malgastar-la, consumir el necessari, per exemple, evitar deixar aixelles obertes. També hem d’intentar reduir escombraries, ja que, perjudica a n’el medi ambient. 




Amb el nostre producte feim accions per ajudar al clima, un exemple és que reutilitzem l’aigua i no la malgastem. A part, aquest està fet amb materials reciclats ajudant a reduir escombraries. 



Com es minimitzarà el seu impacte negatiu ?

Recollint l’aigua de la pluja i emmagatzemar-la, aprofitant-la després distribuint-la cap al consumidor o cap a la zona de cultiu. 


Com es maximitzarà el seu impacte positiu?

Intentant utilitzar material reciclat per fer l’estructura de la flor i ultilitzant uns colors que no afectin a l’impacte ambiental. 






dilluns, 20 de febrer del 2023

MODEL DE NEGOCI

MODEL DE NEGOCI

 DIA 15 DE FEBRER

- La "Làmina de Model de Negoci" (Business Model Canvas)
és una eina que ens permet visualitzar el nostre model de negoci abans
de començar-lo.

- Una empresa atèn un o diversos segments de mercat, a quins grups
de persones ens dirigim amb els nostres productes i serveis?

- Quines són les característiques d'un model de negoci?


1. Proporcionen una oferta de valor
2. Defineixen clarament als seus clients
3. Tenen com a fi la rendibilitat
5. Canals
6. Finances
7. Activitats
8. Participants

dimarts, 14 de febrer del 2023

COMPETÈNCIA I DIFERENCIACIÓ

COMPETÈNCIA I DIFERENCIACIÓ
DIA 8 DE FEBRER  
Vàrem investigar si havia alguna empresa que fos semblant i si hi hagués alguna cosa que la pogués diferenciar.
La tasca comptava amb una sèrie de qüestions i la veritat és que hi ha empreses que fan una de les dues coses que feim nosaltres però les dues no i el sistema d'emmagatzemar l'aigua de la pluja cap.

1. Qui són els vostres competidors?
Hem estat fent una recerca, i el competidor més paregut que hem trobat ha estat: Jardineria y Riegos, Martí S.L (Palma de Mallorca). Aquest, té un sistema de reg que consisteix en col·locar principalment els aspersors, també l’unitat o grup de bombeig, tuberies principals…

Es un dels nostres competidors ja que ofereix un procediment d’instal·lació del producte pareguda al nostre, però amb diferents trets característics. D’aquesta manera es pot trobar la diferència que hi ha entre un producte i un altre, la presentació de més i millors productes, el preu, els serveis…


2. Què ofereixen ells?

Jardineria y Riegos, Martí S.L (Palma de Mallorca) ofereix un sistema de regar les plantes amb aspersors i també,  l’instal.lació.


3. Què oferim nosaltres?

Nosaltres oferim un producte d’emmagatzematge d’aigua de la pluja, on podem fer servir-la per regar o per beure, si disposam d’un pou. També, oferim la seva instal·lació. 


4. Quines estratègies utilitzem per diferenciar-vos d'ells i així crear valor al client i que vos vulguin comprar.

Diferents estratègies serien: 

  • Explicar-li les diferències positives entre nosaltres i una altra empresa, en aquest cas la competència. Un exemple seria que cream el nostre producte mitjançant material reciclat, que es un sistema de reg estètic, aprofitam l’aigua de la pluja i així evitam gastar la pública, etc. 

  • Oferir el producte més el servei, generant ofertes, etc.



 

dimecres, 8 de febrer del 2023

LÀMINA PROPOSTA DE VALOR

LÀMINA PROPOSTA DE VALOR

DIA 8 DE FEBRER 

Hem realitzat una làmina de proposta de valor on es redacta els problemes que poden sortir i si la idea de negoci es una idea bona.

- És "un conjunt creïble de les millors raons perquè la gent es fixi en nosaltres i prengui l'acció que desitgem.

-Una proposta de valor que posi èmfasi en allò que destacam estarem indicant a la gent que valora aquest aspecte que som la seva millor opció.

-Identificar correctament les necessitats del client és una de les passes més importants.

- És una eina visual que ens ajudarà a identificar i conèixer les necessitats i problemes dels clients del nostre negoci.



dimecres, 25 de gener del 2023

CLIENT IDEAL

 

CLIENT IDEAL

Dia 25 de gener 

Através de la enquesta i els resultats que varen anar sortint, ens vàrem fer una idea de quin és el nostre client ideal.








Nom: Toni Lladó Taberner.

Edat: 23.

Aficions: Atleta "corredor" de curses populars.

Descripció del seu perfil:

En Toni és una persona de camp. Té una finca, juntament amb el seu pare. Allà sembren diferents tipus de cultius, com ara, patates, melons, enciams, etc. Ell hi dedica més temps que el seu pare, ja que, el pare a causa de l’edat, no pot fer tot el que voldria. Hi tenen un sistema de reg, el goteig, però ell pensa d’una manera diferent. Troba que no és necessari, ja que, ho pot fer ell 

i així no malgasta aigua. Li agrada molt reciclar, ja que, és un aficionat pel medi ambient.


Utilitzar l'aigua de la pluja per regar les plantes és molt bona idea, tant per reutilitzar i aprofitar l'aigua, com per els minerals que té aquesta. A part,  et lleves un gran gast perquè no utilitzes l’aigua pública i pots aprofitar-la també per beure, passant-la per un filtre i duent-la a un pou. 


Descripció de la necessitat que té:

El seu principal problema és que utilitza la majoria dels seu temps a la vida del camp i a causa d’això, no pot tenir l’ocasió de fer les altres coses que li apassionen. La majoria del temps està regant, ja que, ha de mesurar les diferents quantitats d’aigua que necessita cada cultiu, i llavors regar-los. 

Clarament, necessita un sistema que li reduesqui el temps de feina, que sigui 100% reciclable i que no perjudiqui el medi ambient. I aquí, entra el nostre producte. 


                                                                                             


Nom: Isabel Leyton Luna.

Edat: 17.

Aficions: Pintura, gastronomia, fa esport al medi natural, etc. 

Descripció del seu perfil:

N’Isabel és una persona interessada amb el  reciclatge i l’aprofitament de l’aigua. Desde petita li han ensenyat a reciclar i a mirar pel medi ambient. A casa seva, tenen molt de mirament per l'utilització dels plàstics, el reciclatge, i fer servir el màxim possible l’aigua de la pluja per fer un ús mínim de l’aigua canalitzada. Per aquestes inquietuds, cerca un sistema que li ajudi i que reduesqui el temps de dedicació. 


Descripció de la necessitat que té:

  • Necessitat de reduir el temps de dedicació

  • Necessitat de reduir el consum de plàstic.

  • Reduir la compra d’aigua embotellada.

  • Reduir l’ús de l’aigua canalitzada.


ENQUESTA


ENQUESTA


Dia 25 de gener 

Vam fer una enquesta, els qual ens aportaria informació del nostre client ideal i idees per millorar el nostre producte.


https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSefbg4PUJBUJyKLqVEDQjvT1caBhS3VKZdTZZInnwiB9wXihA/viewform?usp=sf_link

dimecres, 18 de gener del 2023

MISSIÓ, VISIÓ I VALORS DE L’EMPRESA


MISSIÓ, VISIÓ I VALORS DE L'EMPRESA





Dia 18 de gener 

Vam realitzar la definició de missió, visió i valors de la nostra cooperativa.




  • DEFINICIÓ DE MISSIÓ:

Quina és la nostra missió? Aquesta és la primera pregunta que ens hem de fer, és a dir, a quin objectiu volem arribar. Aquí hem de pensar diverses qüestions, exemples de perquè ho feim, que estem fent, per què hem triat aquest negoci, qui és el nostre client, amb que ens diferenciem de les altres empreses…


  • DEFINICIÓ DE VISIÓ

    Quan xerram de visió, ens referim a la imatge que dona la nostra empresa de cara al públic, o com es trobarà la nostra empresa en uns certs anys. També és reflexiona i es sobrepensa de cara al futur, la realització dels somnis relacionats amb l’empresa…


  • DEFINICIÓ O QUINS SON ELS VALORS DE LA NOSTRA COOPERATIVA.

    Són els diferents comportaments que dóna l’empresa al públic, uns exemples serien: el mal servici que es pot arribar a fer, que hi hagi un mal ambient laboral, que els temps amb que es facin les coses sigui incomplet, moviments desonestos… 


  • VALORS DE LA NOSTRA COOPERATIVA Les cooperatives estan basades en els valors d'autoajuda, autoresponsabilitat, democràcia, igualtat, equitat i solidaritat. Són els 5 valors més importants per dur a terme una cooperativa amb un bon funcionament